Single post

Treść przekazu reklamowego

Skuteczna reklama to przede wszystkim adekwatny przekaz. Im skuteczniejszy, tym szybsza i bardziej zadowalająca reakcja ze strony odbiorców reklamy. W informacji przekazu reklamowego istotne jest pokazanie tych korzyści, które wynikają ze skorzystania z oferty nadawcy reklamy. Taka reklama to głównie apel do klientów, który może przybierać trzy formy.
Przekaz reklamowy ma możliwość korzystać m.in. z apelu racjonalnego. Tutaj ważne jest odwoływanie się do konkretnych korzyści związanych z dokonaniem zakupu reklamowanego produktu. W większości wypadków treść takiego przekazu skupia się na jakości produktu, na jego licznych walorach oraz dodatkowo efektywności, w dużej liczbie przypadków w takim apelu podkreśla się też oszczędność jako jeden z najlepiej bardzo istotnych walorów produktu.
Reklama ma możliwość wykorzystać także apel określany mianem emocjonalnego. Taka treść musi się odwołać do uczuć odbiorców reklamy i wzbudzić w nich pozytywne emocje, dzięki którym szybciej podejmą oni decyzję o dokonaniu konkretnego zakupu. Zdarza się, że w takiej reklamie nadawca usiłuje odwołać się do uczuć negatywnych, co jednakże jest zabiegiem dość ryzykownym i niebezpiecznym. W ogromnej liczbie przypadków wykorzystywane są zatem pozytywne emocje, takie jak: miłość, przyjemność oraz dodatkowo duma. Reklama ma możliwość przybierać różnorodne formy, wykorzystywane są róznorakie formy jej przekazu: gazeta, telewizja, internet, kino, telefon, szyldy, banery, dlagi reklamowe i tym podobne. Część z nich możemy zainicjować samemu, jak flagi reklamowe które zakupić można w specjalny sklepie – sklep z flagami.
Reklama ma możliwość skorzystać także z apelu moralnego, który opiera się na takich kategoriach, w jaki sposób dobro i zło. W większości przypadków taki apel pojawia się w reklamach o charakterze społecznym, kategorycznie w minimalnej liczbie przypadków pojawia się w reklamie towarów zwyczajnego użytku.

theme by teslathemes