Single post

Zacznij biegać

Ogromna część naszego społeczeństwa cierpi na nadwagę i otyłość. Jest to już niemalże narodowa plaga i wszystko wskazuje na to, że jeszcze trochę i osiągniemy stan zachodnich społeczeństw, w których otyli stanowią ponad 70%. Istnieje wiele metodę na to, ażeby skutecznie pozbyć się kilogramów, niemniej jednak prawdopodobnie tylko bieganie na odchudzanie jest możliwe do zrealizowania w każdym miejscu i niskim kosztem. Bieganie to rodzaj treningu aerobowego, czyli takiego, podczas którego spalamy najwięcej tkanki tłuszczowej. Szybkość bicia serca i tętno zwiększa się, powiększeniu ulega wymiana gazowa w organizmie i człowiek zaczyna w okamgnieniu spalać tłuszcz.

Co prawda do odchudzania można wybierać także inne dyscypliny sportu, niemniej jednak część z nich wymaga posiadania stosownego sprzętu czy także wyjazdów na siłownię. Przy bieganiu masz przy sobie wszystko, czego potrzebujesz (sprawdź: bieganie na odchudzanie). Część ludzi zastanawia się, jak biegać by schudnąć. Wydaje im się, że im szybciej, tym dużo lepiej. Nie jest to prawdą. Najlepsze efekty uzyskuje się wówczas, kiedy nasze tętno utrzymane jest na dość wysokim, niemniej jednak nie za wysokim poziomie. Jest to zatem tempo biegu między truchtem a sprintem. Jeśli zastanawiasz się, czy bieganie pomaga schudnąć, to odpowiedź może być tylko jedna: tak, ale powinno się robić to z głową. Najlepsze efekty dają częste treningi, co najmniej 4 razy w tygodniu i na pewno bieg około godziny (więcej – czy bieganie pomaga schudnąć). Tkanka tłuszczowa w współzależności od tego, ile wydatkujemy energii i co ćwiczymy, zaczyna się spalać dopiero po ok. 15-30 minutach, tak więc aby dostać spodziewane efekty odchudzania, nasz bieg musi być jak najdłuższy, niemniej jednak jednocześnie nieforsujący.

Warto sprawdzić: czy bieganie odchudza.

theme by teslathemes